Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle reizen die door Visit Scandinavia worden aangeboden, alsmede van betrokken uitvoerder(s).

Algemeen

Visit Scandinavia is gespecialiseerd in het aanbieden van reizen naar Denemarken, Noorwegen, IJsland, Finland en Zweden. De vluchten worden uitgevoerd met KLM, Scandinavian Airlines, Transavia of Icelandair en accommodaties worden zorgvuldig geselecteerd. Alle bestemmingen zijn de afgelopen jaren persoonlijk bezocht om de klanten zo volledig mogelijk te kunnen informeren.

Reservering

  • De reizen kunnen via het offerteformulier, telefonisch of per e-mail gereserveerd worden.
  • Visit Scandinavia controleert de prijs en beschikbaarheid van de gewenste reis. Een reis bestaat uit losse onderdelen (vlucht, accommodatie, transfers en optionele excursies) en wordt in opdracht van de hoofdboeker vastgelegd.
  • Wanneer de reis door kan gaan, zal de factuur worden verstuurd. De totale reissom dient te worden overgemaakt op IBAN: NL04INGB0006191361. Is de reis niet beschikbaar? Dan neemt Visit Scandinavia contact op met u om alternatieven te bespreken.
  • Als de betaling is ontvangen, wordt de prijs en beschikbaarheid nogmaals gecontroleerd. Het zou natuurlijk kunnen dat de prijs of beschikbaarheid tussen het moment van betalen en vastleggen is veranderd. Bij beschikbaarheid wordt de reis vastgelegd. Indien de reis duurder is geworden zal het prijsverschil bijbetaald moeten worden of u kunt ervoor kiezen om de reis kosteloos te annuleren. Daarom het verzoek om de factuur zo snel mogelijk te voldoen, om prijsstijgingen te voorkomen.
  • De reisbescheiden ontvangt u per post uiterlijk drie weken voor vertrek. Is het vertrek binnen drie weken? Dan worden de reisbescheiden direct na het vastleggen verstuurd.
  • De wet ‘Koop op Afstand’ is niet van toepassing op reisproducten zoals vluchten, accommodaties, excursies, transfers en verzekeringen.
  • Visit Scandinavia vraagt alleen gegevens van de hoofdboeker en medereizigers die noodzakelijk zijn om de overeenkomst met de betreffende uitvoerder(s) af te sluiten.

Prijsstijgingen

  • Visit Scandinavia heeft altijd het recht om de reisgegevens en prijzen op de website te herroepen omdat Visit Scandinavia afhankelijk is van systemen van andere partijen.
  • Mogelijke fouten op de website van Visit Scandinavia zijn niet bindend voor Visit Scandinavia.
  • De prijzen van reisonderdelen kunnen conform de voorwaarden van de betreffende uitvoerder(s) worden gewijzigd.

Annuleren

  • In het geval u de reis wilt annuleren nadat de reis is vastgelegd gelden de annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen, accommodaties en eventueel andere partijen. In de meeste situaties bedraagt het 100% annuleringskosten.

Wijzigen

  • In het geval u een wijziging wilt aanbrengen in de reis dient u Visit Scandinavia hiervan op de hoogte te brengen. De wijzigingskosten voor bijvoorbeeld een naam kan hoog oplopen bij een luchtvaartmaatschappij. Het advies is dan ook om meteen op de ontvangen factuur alle gegevens goed te controleren. De verantwoordelijkheid ligt bij de hoofdboeker om er voor te zorgen dat alle gegevens correct zijn. Dit zijn bijvoorbeeld uw NAW-gegevens, geboortedatum en andere details op de factuur. Visit Scandinavia brengt 25.00 euro service kosten in rekening in het geval een naam gewijzigd moet worden plus de kosten die de betreffende uitvoerder in rekening brengt bij de hoofdboeker.

Vluchtvertraging, vluchtannulering, gemiste aansluiting of overboeking

  • Visit Scandinavia is niet verantwoordelijk voor mogelijke gevolgkosten als accommodatie, vervoer, maaltijden en telefoonkosten in het geval een vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is. In het geval u een overstap heeft en de aansluiting niet haalbaar is, dient de luchtvaartmaatschappij u om te boeken. Voor alle bovenstaande situaties dient u contact op te nemen met de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.
  • Bij vertragingen of annuleringen door overmacht zoals weersomstandigheden, onaangekondigde stakingen, terrorisme, tank storingen of aswolken door vulkaanuitbarstingen zult u geen compensatie krijgen van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.
  • Wanneer uw vlucht vertraging heeft opgelopen of is geannuleerd door een technisch mankement/probleem heeft u wel recht op een compensatie van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij. Deze compensatie is alleen van toepassing bij een minimale vertraging van drie uur bij aankomst of een vluchtannulering.

Verzekering

  • Het advies is om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten. Het is mogelijk om te kiezen tussen een standaard dekking of een allrisk dekking. De annuleringsverzekering moet binnen zeven dagen nadat de reis is vastgelegd worden afgesloten. De verzekering wordt afgesloten tussen de hoofdboeker en de verzekeringsmaatschappij. Visit Scandinavia is dus niet aansprakelijk voor een onjuiste uitvoering van de overeenkomst tussen hoofdboeker en de verzekeringmaatschappij.

Klachten

  • Bij klachten over de vlucht of accommodatie dient u eerst contact te leggen met de klantenservice van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij of accommodatie. Daarna kunt u contact opnemen met Visit Scandinavia. Dit moet binnen drie dagen na terugkeer schriftelijk worden ingediend.

GGTO (Garantiefonds)

  • Visit Scandinavia is aangesloten bij het GGTO. De Stichting GGTO staat er voor garant dat u het reeds betaalde deel van uw reissom terug krijgt indien de touroperator in financieel onvermogen komt. Dit kan zijn vóór uw vertrek maar ook tijdens uw verblijf op lokatie. Bovendien garandeert de Stichting GGTO tijdens uw verblijf uw terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen, hier niet meer voor kan zorgdragen. Door de touroperator wordt voor deze garantiestelling een vast bedrag van 15,- euro per boeking in rekening gebracht aan de consument. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden.

Reisonderdelen

  • Visit Scandinavia is een bemiddelaar in het maken van reserveringen van andere partijen en maakt boekingen voor 1 of meerdere reisonderdelen. Visit Scandinavia is dus uitdrukkelijk geen partij bij de uiteindelijke (reis)overeenkomst. Bij de geboekte reisonderdelen zijn de voorwaarden van de desbetreffende partij van toepassing. Met deze voorwaarden gaat u akkoord.
  • In het kader van de nieuwe Wet op de Reisovereenkomst neemt de aanbieder waar Visit Scandinavia voor bemiddelt wel de verantwoordelijkheid voor de juiste uitvoering van de geboekte reisonderdelen.
  • De betreffende uitvoerder is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de uitvoering van dat deel waar de hoofdboeker met de betreffende uitvoerder een overeenkomst is aangegaan.

Informatie

  • Visit Scandinavia laat informatie zien dat is uitgegeven door de betreffende uitvoerder(s).
  • Visit Scandinavia heeft dan ook geen enkele aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid voor incorrecte informatie op de website. Deze informatie is verkregen door de betreffende uitvoerder(s). Visit Scandinavia kan dus niet de juistheid controleren of garanderen van deze informatie.

Bagage

  • De reizen bij Visit Scandinavia zijn altijd zonder ruimbagage. Indien gewenst kunt u dit tegen bijbetaling nog aan uw reservering toevoegen.

Stoelreservering

  • Visit Scandinavia reserveert altijd economy class stoel(en) voor de hoofdboeker en medereiziger(s).
  • Een betere stoel zoals economy comfort of business class kan tegen bijbetaling worden gereserveerd.
  • Wanneer u een voorkeur voor een bepaalde stoel in het vliegtuig heeft, graag dit bij het reserveren doorgeven aan Visit Scandinavia, hier worden extra kosten voor gerekend.

Inchecken

  • De hoofdboeker en medereiziger(s) zijn zelf verantwoordelijk voor het op tijd online inchecken bij de uitvoerende luchtvaartmaatschappij. Bij KLM en Transavia kan vanaf 30 uur voor vertrek online ingecheckt worden. Op dit moment kunt u ook zonder kosten een stoel uitkiezen.
  • Visit Scandinavia heeft geen controle over de toewijzing van stoelen in het vliegtuig.

CO2ZERO

  • Voor alle vluchten uitgevoerd met KLM wordt een verplichte bijdrage gesteld om uw vlucht CO₂-neutraal te kunnen maken. Dit is een kleine vergoeding voor het terugdringen van de milieueffecten van uw reis.

Reisdocumenten

  • De hoofdboeker en medereiziger(s) zijn zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten. Een reiziger met een andere nationaliteit dan de Nederlandse nationaliteit dient zelf contact op te nemen met de juiste instantie voor het verkrijgen van de correcte reisdocumenten.